Dodane przez Kniga dnia 17.12.2021 21:17
#5
Dziękuję za informację.
Coś z ładowaniem w niskich temperturach jest na rzeczy , wiem od głównego technologa dużej firmy produkującej aku , że nie wolno dopuścić do obniżenia temperatury poniżej zera , a doprowadzenie aku do zamarznięcia to katastrofa - pozostaje beton i może służyć tylko za balast.Oczywiście mowa tylko o aku ,,nie rozruchowych" głebokiego rozładowania. Ta zasada nie dotyczy aku używanych w samochodach inaczej żaden zimą rano by nie zakręcił.
Dodaję kilka wskazówek, dla użytkowników akumulatorów głebokoego rozładowania Deep cycle :
W zamarzniętym akumulatorze następuje rozpad masy czynnej – spadek pojemności – a w efekcie trwałe jego uszkodzenie.
Aby akumulatory służyły nam jak najdłużej pamiętajmy o:
• Nie rozładowywaniu akumulatora poniżej 12,0V.
• Zawsze możliwie szybkim uzupełnianiu jego ładunku.
• Ładowaniu prądem nie większym niż 1/10 pojemności akumulatora.
• Doładowywaniu akumulatora w zimę, oraz ewentualnym zabieraniu go pomieszczenia w którym temperatura nie spada poniżej zera
Trwałość cykliczna jest zależna od głębokości wyładowania, natężenia prądu, temperatury w której prowadzony jest test;
Przykładowo:
Przy rozładowaniu o 75% mamy 300 cykli;
Przy rozładowaniu o 60% mamy 600 cykli
Pozdrawiam
Kniga ze Szczecina
Edytowane przez Kniga dnia 17.12.2021 21:26