Tytuł: SUMOWA PASJA - Forum sumowe - Forum wędkarskie o sumach :: Moja "Braterska" łódź aluminiowa

Dodane przez pepe79 dnia 05.09.2017 09:04
#29

Odnośnie certyfikatów to są min. dwa rodzaje:
- Certyfikat CE jest to kwit dla producentów aby mogli sprzedawać swoje produkty na terenie Unii Europejskiej. Po prostu żeby sprzedawać łodzie to muszą one mieć certyfikat CE. Taki papier jest wydawany, np. przez Polski Rejestr Statków.
- Certyfikat Stanu Technicznego - to jest kwit obowiązkowy przy rejestracji w PZMiNW dla łodzi z silnikami o mocy 75kW i więcej. Wydawany jest po uprzednim przeglądzie przez inspektora nadzoru technicznego. Dla łodzi z silnikami o mocy do 75kW taki certyfikat jest dobrowolny,
- natomiast łodzie nowobudowane i rejestrowane pierwszy raz (w PZMiNW) powinny przejść badanie techniczne, po którym Urząd Żeglugi Śródlądowej wydaje Świadectwo Zdolności Żeglugowej.

Jeśli natomiast chodzi o samą rejestrację to również jest tu kilka sposobów:
- jako łódź wędkarska w Starostwie Powiatowym - i tutaj żadnej certyfikacji nie potrzeba, a jeśli łódź zbudowana jest systemem gospodarczym to do wniosku dołącza się jedynie oświadczenie, że jest Twoja i jest zbudowana na użytek własny. Tu rejestruje się łodzie z silnikami do 20kW.
- jako łódź do uprawiania sportu i rekreacji w PZMiNW - wtedy taka łódź zbudowana systemem gospodarczym powinna przejść przegląd i uzyskać Świadectwo Zdolności Żeglugowej.