Aby w pełni korzystać z serwisu ../ należy się zarejestrować.
Można to zrobić
TUTAJ
Zapraszamy na SUMOWA PASJA - Forum sumowe - Forum wędkarskie o sumach
Ten aplet jest widoczny tylko dla niezarejestrowanych użytkowników!

Translate

Logowanie

Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło

Aktualnie online

· Goście: 2

· Użytkownicy:


· Łącznie użytkowników: 2,435

· Najnowszy użytkownik: rradiw


NASZ FANPAGE

Zobacz temat

 Drukuj temat
Slawomir Tabor
Test silników 10 HP

http://www.mby.com/gear/ultimate-10hp-outboard-engine-group-test-51978
Bez zacinania nie ma łapania.
Życie ucieka szybciej niż duży sum na haku.
Najbogatsi ludzie to Ci którzy handlują nadzieją a PZW w szczególności .
Urodziłem sie w komunie .Trochę pożyłem i umrę w kolorowej komunie .
 
Marek Bukowski
Tak wygląda lub podobnie dławik montowany na przepustnicy dla zmniejszenia mocy silników.Po wyjęciu większa moc i prędkość .

sumowapasja.pl/images/imagehost/3900de03cedf214044ddb08857566667_resized.jpg
 
Mariusz Kulinski
Podobnie dławi się motocykle. Albo taka kryza w dolocie ,albo ogranicznik podniesienia przepustnicy przy gaźnikach podciśnieniowych, czasami inne wałki rozrządu . Myślę że w zaburtowych jest tylko dolot tak jak pokazałeś. Inne wałki to za drogi sport dla producentów.
Nie zabijaj swojej pasji.Pstryk i do wody.
Pozdrawiam Qla.
 
Marek Bukowski
Robią i z rożnymi wałkami , programem ecu ,innym przełożeniem na przekładni ale to już raczej nie dławione ino inny motor.W następnym tygodniu zaglądam do zaworów bo niby jest w instrukcji żeby sprawdzić raz w roku lub co ileś tam godzin.
 
Mariusz Kulinski
Programem ECU to wiadomo bo tak najprościej. Napisz jak są regulowane zawory.
Nie zabijaj swojej pasji.Pstryk i do wody.
Pozdrawiam Qla.
 
Marek Bukowski
Pewnie regulacji nie będzie przy małym przebiegu , jak dekiel zdejmę porobię fotki .
 
slawomir frach
Moje pływadło
https://m.youtube.com/watch?v=MaUlXXXhY1I
Silnik Suzuki DF6A i łódka Wileminka Mikrus 245
Na żwirowni 24 km/h tak gdyby miało się komuś przydać U
 
sumomaniak
Panowie czy silnik 15 km da rade przy łódce 420cm i 140/150kg wagi wejść w ślizg na wiśle ? Może ktoś podpowie bo nie wiem czy jest sens kupować łódź jak mam taki silnik .
 
krzysiek
Kolego pójdzie jeśli silnik sprawny ale pod prąd to tak na styk może być. Kupuj 20stke waży to co 15stka w większości wypadków a jednak kilka km więcej.
 
sumomaniak
Jak na razie nie planuje zmiany silnika może kiedyś . wielkie dzięki za odp U
 
Zbigniew Kapustynski
Slawomir Tabor napisał(aM

Tutaj macie podane spalanie poszczególnych marek i ich silników .
Szkoda że nie pokazane sa animacje spalania małych silników np;10KM

http://www.boat-f...us-gallons

Dziękuję Sławek za ten link, bo ciężko mi było znaleźć, ile spala Yamaha 4 T 50 KM. Teraz przed założeniem na pawęż wiem co mnie czeka. Ha,ha na wiosłach trochę taniej...
 
Marek Bukowski
Jak się mocno nie piłuje i nie pływa cały dzień zamiast łowić to dzienne spalanie 50tki 4T nie będzie duże. Dla przykładu mogę podać jak to u mnie wygląda na tej samej łódce ok 1000kg wagi już na wodzie .
Silnik 60 4t pojemność 1000cm -średnie 3.4km na litr ,silnik 100 4t pojemność 1500cm-spalanie 3,3km na litr .Zakładałem jeszcze na próbę motor 115 1800cm no i ten palił znacznie więcej ok 2.8km/l .
Przy codziennym użytkowaniu wędkarskim silników 60-100km czyli więcej łowienia jak pływania wychodzi ok 20- 25 litrów dziennie , tylko trolling -9-12 litrów na dzień ,to nie jest dużo zwłaszcza że nie łowi się codziennie .
Na długiej jednodniowej turystycznej trasie 290km spaliłem 80-90litrów paliwa .
Dla porównania jeszcze dopiszę silnik2T 50 i 60 4T przy małej kabinówce ,stary dwusuw spalił prawie drugie tyle co nowy czterosuw.
 
Zbigniew Kapustynski
Ostatecznie trafiła już do mnie 50 Honda 2009 rok 170 mh. Yamaha nie miała tabliczki i zrezygnowałem. Honda ma i to przeważyło. Stan wygląda dość dobrze i tylko pytanie czy trafiłem na egzemplarz mniej pechowy niż 35 Honda, która niestety szwankowała. Ciężar silnika niewiele większy, więc łódce nie powinien ten silnik przeszkadzać. Łódka waży 400 kg i 35 Honda jak działała, to pływałem 37 km/h w pojedynkę a 32 km/h w 3 osoby. Jak z nowym silnikiem będzie 40 km/h w trójkę, to mi w zupełności wystarczy i będę mógł wreszcie na Rugii popłynąć z zatok na morze, bo mnie tam bardzo ciągnie. Może w lutym będzie pierwszy test. A w maju na pewno.I
 
Marek Bukowski
Przebieg mały prawie nówkaI . Moja 60tka pływa 48-52 km/h na wodzie stojącej a po montażu w małej kabinówce trochę wolniej. Pojemność mniejsza od Hondy 60tki ale powinna sobie poradzić .
Jeśli chodzi o Hondę 60 to mogę napisać że jest silna ,cicha i mało pali .Ma też wadę fabryczną która dla nas wędkarzy jest bardzo odczuwalna .Jest to nierówna praca tylko na niskich obrotach ale nie zawsze , raz pracuje ładnie raz lekko szarpnie i zwiększa obroty -nierówna prędkość trollingu .Duży minus dla Hondy za taki numer , jest to mało dokuczliwe przy turystycznym użytkowaniu łodzi która w trolu nie pływa .
Do łódki wędkarskiej drugi raz bym nie kupił , do pływania turystycznego jak najbardziej bo Yamaha 60 przy Hondzie to szkapa U.
Edytowane przez Marek Bukowski dnia 23.12.2018 23:23
 
Zbigniew Kapustynski
Chyba na trolling mam rozwiązanie. Mam kupiony silnik rezerwowy 5 KM. Kupiłem go, bo mój okręt nie nadaje się na napęd wiosłowy i w razie awarii silnika głównego byłoby holowanie do portu. Jest z boku na rufie uchwyt do zamocowania takiego silniczka. Zatem na wyprawy będą założone dwa silniki. W razie awarii odpalam 5-kę i taś, taś powrót do portu. Przy trollingu z małą prędkością też chyba ta 5-ka zda egzamin. Myślę, że rozpędzi łódkę od 0 do 6 km/h. Silnik elektryczny 55 lbs rozpędzał tylko do 3 km/h.I
www.sumowapasja.pl/images/imagehost/1ea8afd48ae74fbbb05324eeed45c608_tbig.jpg
Edytowane przez Zbigniew Kapustynski dnia 24.12.2018 09:34
 
Marek Bukowski
Na wielką wodę trochę pewniej z zapasowym zwłaszcza że wioseł nie ma .U .Do trola to jak komu pasuje ,mały głośniejszy jak główny i częstsza obsługa +olej +przegląd droższy . .Hondę zmieniłem na Suzuki 100hp ,cicha i równa praca w trolu za 10-12litrów dziennie .
Ma też swoje wady jak chyba wszystkie silniki bez względu na markę -głośny w górnych zakresach obrotów ,z tym że nie mam potrzeby częstego wysokiego kręcenia silnika.
 
Jan Brzozowski
Panowie, wie ktoś może, gdzie mogę kupić taką karbowaną gumkę do gaźnika Honda 10bf

www.sumowapasja.pl/images/imagehost/47ad0978188879fee49d6378033619bb_tbig.jpg
Życzę wszystkim sumów 2+ pozdrawiam, Tetryk I U
 
Zbigniew Kapustynski
Wczoraj była chwila prawdy na Odrze. Test mnie zadowolił , silnik pracuje ok, przy obrotach 5500 w dwie osoby łódka płynie 45km/h. Na małych obrotach, też można będzie trollingować. Zatem mam to, co chciałem.
Z nową przekładnią, kierownicą i sterociągiem, też poprawił się komfort kierowania.I
 
Jacek Bartnik
Jan Brzozowski napisał(aM

Panowie, wie ktoś może, gdzie mogę kupić taką karbowaną gumkę do gaźnika Honda 10bf

www.sumowapasja.pl/images/imagehost/47ad0978188879fee49d6378033619bb_tbig.jpg


Podobna do gumek prowadnic hamulcowych tylnych zacisków, może coś dopasujesz Janek
 
Jan Brzozowski
To musi być oryginał, Jacku. Inaczej nie uszczelni i paliwo będzie wyciekało.
Życzę wszystkim sumów 2+ pozdrawiam, Tetryk I U
 
Przejdź do forum:
Wygenerowano w sekund: 0.13
18,473,022 unikalne wizyty